Ibland måste jag bara fundera..



Hur kan man va så kass på å ta foton ibland? Loke ser ju något missanpassad ut, och inte verkar han vara så himla lycklig heller. Men det är han, han har ju delat en skål ostbågar med Elsa här på morgonen. Så nu har han somnat i fåtöljen. Jag skulle kunna lägga ut en bild på det om det inte vore för att jag har lånat ut min kamera. Så det får bli en annan gång.
Så här dagen före nyårsafton har jag konstaterat att det blir aldrig som man tror. Jag trodde att vi skulle få sitta hemma själva på nyår(inte för att de gör mig nåt) igår kväll fick vi sista svaret och vi blir sju vuxna och två barn!!  Så himla kul, det är svärföräldrarna och Manges bror med sambo(får man glutta lite bebismage) och Linda och Alva och vi som ska trängas i vårt ,som tur är, stora kök.
Så menyn för kvällen blir:

FÖRRÄTT: Snittar på tunnbröd,rökt lax och pepparrotsröra.
VARMRÄTT: Tjälknöl(älg) Rådjurssadel eller stek. Potatisgratäng, sallad, tsatsiki eller creme bonjour sås.
DESSERT: Cheesecake med frysta bär.

Till detta blir det rött och vitt vin.Läsk för de som inte kan dricka.

Låter som de kan bli bra....

Nej nu måste jag börja planera min dag annars kommer jag aldrig hinna allt..

Tjipp tjopp

Kommentarer
Postat av: Åsa-Teres

Han ser ju ut som vargen på Helis blogg! Låter som en god middag...vi ska till grannas på nyår och karlarna har kommit på den briljanta idén att det ska grillas...mitt i vintern...på nyår... Ja, ja, grillat är mums.

2008-12-30 @ 16:52:04
URL: http://flaxen.bloggagratis.se
Postat av: Lakritsfia

mums, vilken meny.... Tror jag kikar förbi och käkar lite! ;-) hahaha! Härligt med ostbågetjuv! Värstingfrulle juh. GOTT NYTT ÅR!

2008-12-30 @ 20:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0