Sista natten

Då känner jag mig ungefär som basseten på bilden... Snart slutar jag, ja eller om 3 timmar för å va lite mer precis men man ska inte va så petig... Sen ska jag hem och sova ett par timmar innan det är dags och åka och hämta ett vildsvin som Robban har skjutit. Så kvällen är ju räddad med styckning och paketering...Men vad gör man inte för lite smaskigt kött:-) Och vi kan ju inte bara äta älg och rådjur hela tiden heller...lev i en jägarfamilj anse att fläsk och nöt är lyx...Det är faktiskt lite så det blir har jag lärt mig. Det andra anser är lyx mat äter ju faktiskt vi till vardags och tvärtom. Jag menar har man hela frysen full med vilt kött så är det ju det man äter. Och det är ju nyttigare eftersom det inte är en massa insprängt fett i köttet, men mina såser till balanserar nog upp det för dom faller ju inte direkt under kategorin nyttigt....Jag är alldeles för mycket av en matälskare för att äta vanliga pås-såser... Nej fram med vispgrädde och diverse annat smått och gott och vips så har man gjort något smaskigt.




Idag får det bli hemmagjord pastasås till middag eftersom vi ska stycka. Lätt att laga och god.


Här är receptet för ca 6-8 pers:

3 frp bacon
Skinkost
1 burk Creme Bonjour vitlök och örter
2 frp färdig ostsås
Ärtor
Majs
1 tärning köttbuljong
 Strimlad paprika eller paprikapulver

Skär bacon i små bitar och stek på. Blanda alla ingredienser i en gryta och låt puttra under tiden som du gör iordning pastan.
När pastan är klar servera ihop med lite krispig grönsallad eller annat efter tycke och smak.

Ca tid att göra: 20 min.

Hoppas det smakar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0