Tillbaka efter snö och strömavbrott...

Ja snö är ingen bristvara hemma just nu. Vi har fått typ 1 meter sista dagarna och jag har konstaterat att jag hatar snö!! Den är verkligen överallt..på bilen, i bilen, i däcken. Hunden ser ut som en bollpåsen när han kommer in för all snö fastnar i pälsen. Det är blött inne efter alla snöiga kläder och skor. I måndags fick jag gissa vilken av de tre snöhögarna på tomten som innehöll min bil..Jätte festligt....speciellt när den ändå satt fast så efter att ha skottat och sopat i en timme för å fram aset så kom jag iaf ingenstans med den, så den hade lika gärna kunnat stå kvar under snön. Ja annars då, det har varit en lugn helg jag har varit i pensionsåldern både fredag och lördag så jag har sovit före nio eller ja åtta i lördags....Satt ändå och sov framför tvn  så då kan jag lika bra lägga mig. Gissa om jag kände mig som en sliten småbarnsmamma som inte kan va uppe sent på helgen:-) Men men så kan de va ibland.
Usch jag måste verkligen bli bättre på att lägga in bilder i min blogg men ofta så skriver jag när jag är på jobbet och då är det svårt att få in lite bilder, jag måste ta tag i det nu. Jag får passa på när Elsa sover och förhoppningsvis att skråltuppen Loke oxå kan behaga sova en stund på dagarna så kanske man kan ha hjärnan med sig såpass att jag kan lägga in bilder.

Nej nu börjar de suga i magen efter fika så adjö så länge...


Kommentarer
Postat av: Fina

Vad mysigt om Elsa kunde få ett syskon! Som sagt, man får ju ge pojkarna lite space också =)..

2008-11-27 @ 06:43:36
URL: http://jstg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0